BAJKI – NIE WSZYSTKIE OGŁUPIAJĄ

Nie jestem fanką oglądania telewizji przez dzieci, wolę bardziej kreatywne zajęcia, ale są pewne bajki, które dzieci uwielbiają, a ja jestem szczęśliwa z tego powodu.

asset
„Dora mała podróżniczka” i „Dalej, Diego” to bajki, które pomagają w nauce angielskiego. Bohaterowie porozumiewają się w języku polskim ale pewne zwroty wymawiają również w języku angielskim, następnie wielokrotnie je powtarzają. Zwroty te są tłumaczone na język polski więc dziecko wie co znaczą i kiedy ich używać. W każdym odcinku pojawiają się nowe słowa i utrwalane są te wcześniej poznane. Dialogi przeplatane są piosenkami, przez co dziecku jeszcze łatwiej zapamiętać poznane słownictwo. Mnie cieszy to, że są to głównie zwroty codziennego użytku więc są na bieżąco powtarzane.

Go-Diego-Go-Full
Dzieci w wieku przedszkolnym charakteryzują się tym, że bardzo szybko zapamiętują nowe słowa i jeszcze szybciej je zapominają, dlatego nowy materiał musi być powtarzany. Dobrze jest zacząć naukę od zwrotów których używamy na co dzień, dziecko uczy się w ten sposób komunikować, minimalizuje to lęk przed mówieniem w języku obcym w przyszłości. Oczywiście możemy przeplatać w tym wszystkim nazwy zwierząt, kolorów, różnych przedmiotów, ale za pomocą samych rzeczowników dziecko nie będzie się porozumiewało, więc nie zapomnijmy o czasownikach i krótkich zwrotach , które często są pomijane w nauce początkowej.
Nie oczekujmy też, że po pół roku uczęszczania na lekcje języka angielskiego nasze dziecko będzie rozmawiało w tym języku. Słyszałam o przypadkach, gdy rodzice mieli pretensje, że dziecko chodzi już pół roku na angielski a jeszcze nie konwersuje. Dziecko przez nawet 2 lata może nie wydusić z siebie żadnego słowa w języku angielskim i nie jest to powód do obaw. Nie zmuszajmy go również do mówienia, bo może to przynieść odwrotny skutek i raz na zawsze zniechęcimy dziecko do nauki języka obcego.
Jaki jest więc sens uczęszczania na lekcje języka obcego w wieku przedszkolnym?
Dziecko w początkowym okresie nauki osłuchuje się z językiem obcym (tak jak odbywa się to w trakcie nauki języka ojczystego) więc nauka odbywa się w sposób naturalny. Maluch zaczyna mówić wtedy, kiedy sam jest na to gotowy.
Dlaczego lekcje języka obcego w przedszkolu trwają tylko 30 minut?
Dziecko w tym wieku nie jest w stanie skoncentrować się na dłużej, w tym czasie poszczególne ćwiczenia nie powinny trwać dłużej niż 5 minut i powinny być często zmieniane aby nie zanudzić maluchów. Dobrze jest, aby dziecko nie było świadome, że uczy się czegokolwiek, te aktywności mają być dla niego zabawą a nie przymusem.
Dzięki Dorze i Diego, Borys z Nadią znają wiele słów i zwrotów w języku angielskim, a co najlepsze w tym wszystkim, używają ich na co dzień (nie odbywa się to na zasadzie: powiedz jak jest po angielsku plecak, używają w odpowiednich sytuacjach i kiedy sami chcą).

page
Jakiś czas temu Borys oglądał też inna kreskówkę pomagającą w nauce języka angielskiego – „Świat słów”, jednak po kilku odcinkach mu się znudziło, być może waszym dzieciom przypadnie do gustu, warto spróbować.

Komentarze Facebook

comments

Wpisz komentarz

Wszelkiego rodzaju spam, wulgaryzmy czy złośliwości nie będą publikowane.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.