TROPICAL ISLANDS

Jak wspominałam w ostatnim wpisie niedawno zaliczyliśmy podróż do Tropical Islands. Tytułem wstępu przytoczę kilka faktów zaczerpniętych z gazetki którą otrzymałam przy wejściu. Tropical Islands to resort wypoczynkowy niedaleko Berlina. W ogromnej kopule – wysokość 107 metrów, długość 360 i szerokość 210 metrów mieszczą się baseny ze zjeżdżalniami, wodospadami, fontannami, las tropikalny, place zabaw dla dzieci i sauny i SPA. Kopuła została wybudowana przed 2000 rokiem przez firmę Cargolifter i budowane w niej były sterowce. Firma jednak upadła, a hala z otaczającym ją terenem została sprzedana.

Tropical Islands otwarto 19 grudnia 2004 roku. W tym roku obchodzi swoje 10 urodziny, z tej okazji 10 dnia każdego miesiąca 10-latki mają wstęp wolny, ponadto planowane są różne promocje i atrakcje związane z jubileuszem. Tropical Islands czynne jest cały rok, można wynająć sobie w nim nocleg (pokoje apartamenty, bungalowy, czy namiot w lesie tropikalnym).

W największym na świecie zadaszonym lesie tropikalnym znajduje się 600 gatunków roślin, pośród których można spotkać: flamingi, ary, bażanty, papugi i żółwie.

Na początku zajęliśmy miejsce na leżakach w okolicy brodzika dla dzieci i Morza Południowego. Woda w basenach jest bardzo ciepła, w tym przeznaczonym dla najmłodszych miałam wrażenie, że za ciepła, a dodam, że do morsów nie należę. Borys z wody nie chciał wychodzić, zmieniał co najwyżej lokalizację, jak nie jeden basen to drugi, ale najbardziej do gustu przypadły mu zjeżdżalnie. Na chwilę udało nam się wyciągnąć go z wody, gdy postanowiliśmy zobaczyć co znajduje się po drugiej stronie kopuły. Zaliczyliśmy plac zabaw, tor z samochodami (Klub Tropino), pooglądaliśmy wszystko. Bardzo spodobała nam się Laguna Bali, więc resztę dnia tam spędziliśmy. Laguna otoczona jest skałami, w których znajdują się zjeżdżalnie wodne, jest tam również grota z wodospadem.

Dla dzieci, zwłaszcza w wieku Borysa i Nadii atrakcji mnóstwo na cały dzień, ciężko się tam nudzić. My wybraliśmy się tam we wtorek, jeszcze w roku szkolnym. Bardzo nam zależało na tym, żeby nie jechać tam w weekend. Podobno zawsze jest tłoczno i jeśli nie przyjedziemy wcześnie, ciężko znaleźć wolne leżaki. My byliśmy na miejscu ok. 9.00 rano i praktycznie było pusto, co rzadko się zdarza. Warto wcześniej zarezerwować bilety, można je wtedy kupić 6 euro taniej. Bilet normalny kosztuje 36 euro, dzieci do lat 5 mają wstęp wolny. Podobno kiedyś każdy zjazd był płatny, w tej chwili nie jest.

Żałowałam tylko że nie wzięłam dzieciom szlafroków, chwilę po wyjściu z wody robi się trochę chłodno, warto też zabrać dodatkowe stroje kąpielowe dla dzieci, jeśli np. wybieramy się na plac zabaw, mokre stroje i ręczniki nie wysychają tam szybko, a pod koniec dnia ręczniki są praktycznie całe mokre. Mieliśmy wrażenie, że popołudniu było chłodniej niż rano.

Na wstępie otrzymacie opaskę-chip, służy ona do zamykania szafki oraz jako środek płatniczy w restauracji czy sklepie. Warto zapamiętać jej numer. Ja swoją zgubiłam, jednak wcześniej byłam w szatni po drugi strój Duśki, tylko dlatego zapamiętałam jej numer, nie wiem jak później dostałabym się do naszych rzeczy. Gdy zorientowałam się, że nie mam opaski (prawdopodobnie za luźno zapięłam) poszłam do informacji i zgłosiłam to. Kobieta zapytałam jaki nr, powiedziała, że ktoś znalazł i przyniósł więc dostałam go z powrotem (na szczęście nikt nie robił zakupów na nasz koszt).

Ja osobiście miałam wrażenie, że więcej tam Polaków niż Niemców, spotkaliśmy również parę z Anglii. Mógłby się ktoś pokusić o taką inwestycję w Polsce. Tropical Islands jest sukcesywnie rozbudowywane, od tego lata czynny jest camping przy kopule, gdzie można wynająć nieduże domki z tarasem i miejsce do grillowania.

Nam osobiście bardzo się podobało. Wszystko w środku ładnie wygląda i pomimo, że istnieje już 10 lat, nie wygląda na zużyte czy zniszczone. Polecamy.

Więcej zdjęć wkrótce…

Komentarze Facebook

comments

Komentarze
  1. Opublikowany przez Mama na Rowerze

Od kilku lat się tam wybieramy i coś nam nie wychodzi:) piękne zdjęcia i miejsce 🙂

Ja mam taką prośbę-propozycje do przemyślenia 🙂 Czy nie zechciałabyś zrobić wpisu( trasa rowerowa w twojej okolicy albo podczas wakacji) który byłby również u mnie i promował twojego bloga? Chciałabym żeby u mnie na blogu pojawiały się trasy rowerowe z różnych zakątków żeby pokazywać fajne miejsca do odwiedzenia z dziećmi i fajne aktywne mamy by promować ich blogi. Pomyśl i daj znać z góry dziękuję 🙂

• Opublikowany przez Każdy dzień sobota

Pomyślę o tym :), dzisja wyjeżdżamy na kilka dni. W naszej miejscowości ścieżki rowerowe są we wstępnej fazie planowania, ale niedaleko za miastem jest jedna od niedawna, prowadząca do fajnej wypoczynkowej miejscowości, sporo osób z niej korzysta. Teraz jest nacisk na ścieżki w mieście i w innych kierunkach. Pozdrawiam

Wpisz komentarz

Wszelkiego rodzaju spam, wulgaryzmy czy złośliwości nie będą publikowane.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.